MUFFINSBAK!

Jag gör blåbärsmuffins ganska ofta just nu,
jag tycker att dom blir kanongoda!
Och det är jätteroligt att göra dom också, inte bara äta.
Så jag tänkte ge er receptet på dom,
och bjuda på lite bilder jag tog idag när jag baka dom.
6 stora/12 små muffins

100 g smör
2 dl mjölk
skal av 1 citron ( man behöver inte ha det, jag tycker det är godare utan. ) 
2 ekologiska ägg
1 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt


1. Sätt ugnen på 175 grader om du vill göra stora muffins och 200 grader om du vill göra små.
2. Smält smöret och tillsätt mjölk och rivet citronskal.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
4. Rör ner den ljumma vätskan.
5. Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och vänd ner det i smeten.
6. Placera ut pappersformarna i en muffinsplåt ( eller så funkar ju en vanlig plåt ) och fyll formarna till 2/3 med smet och lägg i blåbär.
7. Grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig. 

( för mig så var dom inte alls gräddade vid 20 minuter, jag hade dom i 10 minuter till, men du får ju se hur det blir.  )



Jag åker till stan aldelles snart,
och jag kommer hem sent ikväll så det blir ingen bloggning då.
Men vi hörs sen imorgon bitti! PUSS

Kommentarer
Postat av: Elm

Hej! Fin blogg :) Besök gärna min.

Ha det bra!

2009-08-30 @ 12:02:29
URL: http://storamolnet.blogg.se/
Postat av: Carro

Gott med Blåbärsmuffins ;) Men du har missat blåbären i receptet, hihi.

2009-08-30 @ 12:13:35
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad goda de ser ut! :D

De vill jag testa att göra ;)

2009-08-30 @ 13:13:43
URL: http://akceberrr.blogg.se/
Postat av: Louisa

åhhh, du, elin, eftersom du tycker det ärså roligt att göra dom så kan du väll göra några åt mig xD<333

2009-09-02 @ 17:53:17
URL: http://loiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0